Intussen is sneeuw al niet meer weg te denken uit ons dagelijkse leven. Het vervoermiddel waarmee we dagelijks naar school gaan is dan ook steevast De Slee. En ik ben gebombardeerd tot trekhond. Mijn conditie gaat er met rasse schreden op vooruit ;-)
Het bloggen is wat achtergebleven. Niet dat er niets te vertellen viel, maar ja, het leven van een expat vrouw kan soms ook behoorlijk druk zijn!
Sinds een goeie maand hebben Tom en ik besloten om ons op te splitsen voor onze russische lessen, omdat ik veel meer tijd heb en die ook nuttig wil gebruiken. Zo volg ik sinds enkele weken 4u russisch per week. Je zou denken dat ik intussen al een aardig mondje kan praten, maar dat valt tegen. Lilia, mijn lerares geeft mijn zelfvertrouwen regelmatig een boost door te zeggen dat ik echt wel talent en taalgevoel heb. Maar als ik dan in de winkel aangesproken wordt kan ik met moeite in het russisch zeggen dat ik geen russisch ken...
Gelukkig is er nog google translate! Zo kocht ik onlangs een beschimmeld pak enchillada's, en wou graag eens uittesten hoe het zit met dienst naverkoop in Rusland. En ja, het werkte perfect. Nadat eerst een half leger verkoopsters zich over mijn briefje had gebogen, en met het nodige afgrijnzen het pak enchillada's had bekeken, kwam er een vriendelijke(!) verkoopster met een nieuw pakje aangewandeld. Een punt voor Russische Customer Service (RCS) :-)
Ook bij Obi waar we onze kerstboom kochten konden we niet klagen. Nadat Tom een hele tijd had aangeschoven in een rij en bleek in de foute rij te staan, werd hij zowaar voorgenomen om de afgebroken voet (jaja, 't is een plastieken kerstboom) om te ruilen voor een nieuw exemplaar. Twee punten al voor RCS :-))
Tot we op een mooie vrijdagavond besloten om Tanuki Take Away te bestellen. Dominique en David zouden met de kids bij ons komen meegenieten van dit japanse eetfestijn. Bestellen kon via een gebruiksvriendelijk website. Mijn kennis van het russisch (+ een beetje google translate) waren voldoende om de bestelling te plaatsen. Na 20 min werd ik in behoorlijk engels opgebeld om de bestelling en levering - wel pas na 1,5 uur zeiden ze, maar ok, met een lange aperitief kunnen we wel leven - te bevestigen. Na 2 uur begonnen we toch wel wat honger te krijgen. Als we probeerden contact op te nemen om te vragen waar onze bestelling bleef, was er ineens niemand die nog engels kon aan de andere kant van de lijn. Ik besloot in verdere afwachting toch al een diepvriespizza op te warmen voor de kids. En enige tijd later ook nog enkele exemplaren voor ons...
Onze bezoekers vertrokken huiswaarts. En toen, ruim 3 uur na bestelling, stond de Tanuki boy voor onze deur! Ik wou alleen nog de bestelling aannemen mits een commerciële korting. De Tanuki boy zei droogjes dat ze dat niet kenden in Russia, waarna hij zich omdraaide en met onze bestelling weer vertrok. Ik werd later op de avond nog opgebeld met de vraag waarom ik mijn bestelling geweigerd had, waarop ik bijna ontplofte! Het meisje aan de telefoon bevestigde dat een commerciële korting in Russia niet bestaat. Ze stelde wel nog "een gratis dessertje bij volgende bestelling" voor. Waarop ik even droogjes heb gerepliceerd dat er wat mij betreft geen volgende bestelling meer zou zijn.
- 10 punten voor RCS :-((( My worst customer service experience ever!
Het bloggen is wat achtergebleven. Niet dat er niets te vertellen viel, maar ja, het leven van een expat vrouw kan soms ook behoorlijk druk zijn!
Sinds een goeie maand hebben Tom en ik besloten om ons op te splitsen voor onze russische lessen, omdat ik veel meer tijd heb en die ook nuttig wil gebruiken. Zo volg ik sinds enkele weken 4u russisch per week. Je zou denken dat ik intussen al een aardig mondje kan praten, maar dat valt tegen. Lilia, mijn lerares geeft mijn zelfvertrouwen regelmatig een boost door te zeggen dat ik echt wel talent en taalgevoel heb. Maar als ik dan in de winkel aangesproken wordt kan ik met moeite in het russisch zeggen dat ik geen russisch ken...
Gelukkig is er nog google translate! Zo kocht ik onlangs een beschimmeld pak enchillada's, en wou graag eens uittesten hoe het zit met dienst naverkoop in Rusland. En ja, het werkte perfect. Nadat eerst een half leger verkoopsters zich over mijn briefje had gebogen, en met het nodige afgrijnzen het pak enchillada's had bekeken, kwam er een vriendelijke(!) verkoopster met een nieuw pakje aangewandeld. Een punt voor Russische Customer Service (RCS) :-)
Ook bij Obi waar we onze kerstboom kochten konden we niet klagen. Nadat Tom een hele tijd had aangeschoven in een rij en bleek in de foute rij te staan, werd hij zowaar voorgenomen om de afgebroken voet (jaja, 't is een plastieken kerstboom) om te ruilen voor een nieuw exemplaar. Twee punten al voor RCS :-))
Tot we op een mooie vrijdagavond besloten om Tanuki Take Away te bestellen. Dominique en David zouden met de kids bij ons komen meegenieten van dit japanse eetfestijn. Bestellen kon via een gebruiksvriendelijk website. Mijn kennis van het russisch (+ een beetje google translate) waren voldoende om de bestelling te plaatsen. Na 20 min werd ik in behoorlijk engels opgebeld om de bestelling en levering - wel pas na 1,5 uur zeiden ze, maar ok, met een lange aperitief kunnen we wel leven - te bevestigen. Na 2 uur begonnen we toch wel wat honger te krijgen. Als we probeerden contact op te nemen om te vragen waar onze bestelling bleef, was er ineens niemand die nog engels kon aan de andere kant van de lijn. Ik besloot in verdere afwachting toch al een diepvriespizza op te warmen voor de kids. En enige tijd later ook nog enkele exemplaren voor ons...
Onze bezoekers vertrokken huiswaarts. En toen, ruim 3 uur na bestelling, stond de Tanuki boy voor onze deur! Ik wou alleen nog de bestelling aannemen mits een commerciële korting. De Tanuki boy zei droogjes dat ze dat niet kenden in Russia, waarna hij zich omdraaide en met onze bestelling weer vertrok. Ik werd later op de avond nog opgebeld met de vraag waarom ik mijn bestelling geweigerd had, waarop ik bijna ontplofte! Het meisje aan de telefoon bevestigde dat een commerciële korting in Russia niet bestaat. Ze stelde wel nog "een gratis dessertje bij volgende bestelling" voor. Waarop ik even droogjes heb gerepliceerd dat er wat mij betreft geen volgende bestelling meer zou zijn.
- 10 punten voor RCS :-((( My worst customer service experience ever!
Geen opmerkingen:
Een reactie posten